Kontrakt

Ostatnia poprawna odzywka w licytacji (bez różnicy czy z KONTRĄ, czy REKONTRĄ). Poprzez wybór numeru wraz z określonym kolorem gracz deklaruje pewną ilość lew, które ma zamiar wziąć (deklarowany numer plus 6 czyli np. 3 kier zobowiązuje gracza do wzięcia przynajmniej dziewięciu lew) oraz który kolor stanie się w grze atutem (w powyższym przykładzie będzie to kier). Za sfinalizowany kontrakt gracze otrzymują pewną ilość punktów (Patrz PRZEBIEG GRY).

Rodzaje kontraktów według punktów od zdobycia

Częściówka

Gra na wysokości niższej niż dograna

Dograna

Ogólnie rzecz biorąc poprzez zdobycie dogranej rozumiemy zdobycie 100 punktów podczas jednego, lub kilku rozdań. Zapis brydżowy dzielony jest wtedy poziomą kreską, kolejne punkty zapisywane są pod nią. Aby w Brydżu robrowym wygrać robra, należy zdobyć dwie dograne.

Szlemik

Kontrakt polegający na zadeklarowaniu i wzięciu 12 lew (czyli wszystkich oprócz jednej), na przykład 6C lub 6BA. Za ugranie takiego kontraktu gracze otrzymują duże premie (Patrz Punktacja w rozdziale PRZEBIEG GRY).

Szlem

Kontrakt polegający na zadeklarowaniu i wzięciu wszystkich 13 lew, dla przykładu 7C lub 7BA. Za ugranie takiego kontraktu gracze otrzymują duże premie (Patrz Punktacja w rozdziale PRZEBIEG GRY.

Rodzaje kontraktów według bilansu

Kontrakt nadwyżkowy

Kontrakt, przy którym strona licytująca posiada więcej punktów honorowych, bądź lepszy układ, niż potrzeba z bilansu na realizację wylicytowanego kontraktu.

Kontrakt naciągnięty

Kontrakt, do którego wygrania brakuje pokrycia bilansowego i do jego realizacji potrzebne jest zastanie sprzyjających układów bądź popełnienie błędu przez przeciwnika.

Komentarze

Dodaj nową wypowiedź
O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.